Trött på vändorna till sjukan.

I måndags kände jag hur ont jag hade över bröstet, o egentligen hade jag känt det redan under söndagen, men man vill inte gärna låss om det... men i måndags var det iaf förskräckligt så D ställde upp på att köra mig till akuten. Som vanligt fick jag inga vettiga svar, eller jag ska väl iofs vara glad att de inget hittar - men jag kan ju inte hålla på å åka dit hur som helst o hela tiden så fort jag får ont över bröstet då jag vet att de inget hittar iaf! Dyrbar tid som går till spillo för både min och deras del.. Satt på akuten i 11 h.. Roligare måndagar har jag haft!

Nåväl, ska ta min kardiolog på US på det.. de måste kolla vad det är, går ju inte å hålla på såhär. Men både läkarna o jag trooor att det kan vara stressrelaterat. Jag har ju en ny tjänst och så mkt ansvar har jag aldrig haft i hela mitt liv, samtidigt som jag är en prestationsprinsessa - som läkaren kallade mej haha - och alltid har de högsta kraven på mig själv. Dessutom är jag inte alls helt inne i svängen än, och kommer nog inte vara så förrän om ngt halvår heller, och måste helt enkelt lära mig deala med stressen. Fick en liten breakdown på jobbet igår, kunde inte riktigt hålla masken, o varför ska jag göra det?! De måste ju veta hur jag känner.. Det var bra. Skönt om inte annat. Tänk att bara få gråta kan göra att det lättar så mkt. Så nu mår jag ganska bra igen :)

De som känner-känner mig vet att jag kan få perioder som är riktigt low och då är det ingenting som fungerar. Det enda som riktigt hjälper är att gråta o gråta o gråta igen. Gud så skönt det är! Rekommenderas. UT med skiten!



Igår var jag hos Alexandra en sväng, eller faktiskt hela kvällen. Lagom tiss jag kom stod maten på bordet och det kändes nästan som att jag kunde ha klivit in till MIN familj med partner å två barn haha :) Det bjöds på underbar laxsås med ris och jag åt tills jag storknade.. sedan satt vi o pratade o skrattade framför teven tiss D kom o hämtade mej. Jag trivdes så bra, var så skönt att vara där! Det gör jag snart om igen, fast på fredag - då ska jag åka till Boxholm! Tanken var att syster skulle kommet hit, men sen ville jag hellre åka hem så jag får träffa HELA familjen. Mamma har gett förslaget att hon o jag ska åka till Motala o shoppa på lördag :) Söt hon är, min mamma!



Ikväll har jag stått framför spisen hela kvällen o gjort matlådor..

Det blev Fläskfilé i gräddsås med ananas och klyftpotatis (D gjorde en beställning, o inte kan man säga nej då hehe).
Å sen blev det Stekt panerad rödspätta med potatis och kallsås.

Skulle gjort korvstroganoff o ris också, men sen gick musten ur mig så jag tog sista energin till att duscha istället. Man känner sig inte så fräsch efter timmar framför spis-oset. Nu ska jag snart sova.. tiss vi ses igen - Gunatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0