Upptäckt: En ny del av staden.

Ja. Jag flyttade till Norrköping för cirka 1 ½ år sedan. Jag har bott i stan alldeles sedan dess, därför har jag inte rört mig i så många andra stadsdelar.

Haga är för mig ganska känt iom att jag går där varje dag när jag ska till jobbet.
Hageby känner jag också till, för där bor Ohlsons mamma o pappa - D's kompis - så jag känner till centrumet och hans gata ungefär.

Men så idag bestämde jag mig för att gå genom Vasaparken och bort i Vasastan och Hageby. Jag har aldrig gått den rundan förut men jag insåg att jag ville ha sol på mej mest hela tiden så jag tog en liten sväng och upptäckte till min förvåning att det ju inte alls var långt ifrån mig egentligen och att det var hur mysigt som helst.

Ja, så nu kanske jag ska börja tänka på att flytta till Hageby istället då?
Men vad är det med henne??? Varför inte bara bo kvar mitt i centrum?
Jo, det fungerar ju det med för om jag vill till Hageby ngn gg, kolla in nybyggda centrumet eller hur det går med lägenheterna de bygger så kan jag ju bara spatsera dit. Men jag trivs inte i min lägenhet.

God help me.




Här gick jag förbi idag när jag pratade med mamma i telefon.
Alldeles till höger är bygget av lägenheterna i full gång.

Jag har bara EN fråga:
Vad är en familjecentral?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0