Dålig affär, rolig historia...

Ganska rolig grejj, om än sann, detta ör den verkliga historien till att jag är bil-lös:

Jag och mamma köper en bil tsm, en silvrig Opel Astra årsmod.-02. Innan dess har jag en röd Golf 2a årsmod.-90, som går som ett spjut och som ger en tränade armar till på köpet. Jag är mäkta glad över den nya bilen och får den underbara idén att giva denna till min syster. När jag sedan flyttar till Nrkpg för att plugga köper mamma ut mig från Opeln och jag står billös. Ett tappert försök att få tillbaka min golf: (Jaja, jag vet - bytt é bytt, la la la)

Jag: Kan inte jag få ta tillbaka Golfen då?
Syster: 7000 spänn!

HA! Skämt? Flera månader (om inte närmare ett år) senare, dvs nu:

Jag: Jag berättade för kollegorna på jobbet hurdan du är - att få köpa tillbaka bilen du fått för 7000kr!
Syster: Hahaha, nej sa du det? Men Anna, SÅ allvarlig var jag ju inte - jag hade säkert kunnat sträcka mig till 5000....


BURNED! :)

Men nu får jag ju iaf låna den. 
Kan inte undgå att finna detta skrattretande!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0