Alla Hjärtans Dag - Ett Kommersiellt JIPPO?

Det var ett tag sedan nu.. kan det ha varit i söndas månne?

Nåväl, idag är det alla hjärtans dag och enligt mina kollegor ett "kommersiellt jippo". På det hela taget är jag beredd att hålla med. Fan, vad handeln tjänar på denna tillställning och det kanske är lite vad det har blivit nu också, ett jippo som man tjänar pengar på. Nu ska inte jag dissa Alla hjärtans dag helt å hållet, för den behövs nog för att vissa faktiskt ska tänka till å verkligen visa sin partner/vän/familj vad denne/dem betyder för en.

Kanske är jag kritisk för att jag är singel?
Nej, det kan inte vara så iom att jag fortfarande träffar Danne o ska umgås med honom ikväll.


Sedan förra ggn har jag ngt mkt upplyftande att berätta:

Jag har nu signerat ett avtal som säger att jag fr.o.m den 1 april 2009 är anställd som Inköpare vid Whirlpool!

Jag hade lust att dansa hela natten och häva i mig en pava vin i ett svep, men jag har inte kommit så långt ännu! Jag har faktiskt inte firat detta alls, om man inte bortser från att Chefen bjöd på Smörgåstårta med hänsyn till min och en annan kollegas nya tjänst!

Varför har jag inte firat?
Ska jag vara ärlig så har jag varit nykter (yeye, man behöver inte vara onykter bara för att man ska fira, men det kan ju göra sitt lilla till) på flera helger, jag kan inte ens räkna hur längesedan det var så jag har kommit in i en sådan period nu att jag inte känner ngt som helst sug efter alkoholen.

Är det inte så - när man har varit utan ett tag är man inte alls sugen på att festa o vice versa?
Jo.. så är det. Allting handlar om perioder. Detta är min period nu. Jag hoppas den håller i sig - för mitt hjärtas skull!


Nu är det promenad på tapeten! Solen skiner och jag kan inte tänka mig Strömmen finare än nu!
(om man bortser från Rhododendron-dalen om somrarna)
(o fågelkvittrandet)
(o att färgargården är öppen och folk sitter o fikar)



Kväckmacka? WTF?!!!?

Kommentarer
Postat av: Snurre Sprätt

Grattis till jobbet!!!

2009-02-14 @ 10:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0