8 sept. 2008


Denna gång ska min blogg (detta är den fjärde nystartade under ett år!) ha lite av ett tema; nämligen träning! Jag ska använda mig av bloggen för att skriva lite som en träningsdagbok, vad jag har tränat, hur länge och hur det kändes. På så sätt kan jag trigga mig själv till att fortsätta eftersom jag ser mina framgångar på ett helt annat sätt då - aight? Dessutom kommer ni som läser den se till att jag inte tappar motivationen, vilket jag kan vara ganska bra på. Bloggen kommer naturligtvis också bestå av lite tankar, vardag, tips och tricks, lite recept på god mat och annat smått å godt!

Kan ju börja med att tala om att jag är inne på min fjärde vecka av tålmodigt motionerande. Jag tränar på SATS o kör det mesta, men vanligtvis kondition och styrketräning. Jag är mkt nöjd med min insats so far eftersom jag sedan jag blev tillsammans med Danny drabbats av den ökända sambofetman! (+5kg på ett år, kanske inte rättvist att kalla det fetma med tanke på att jag som max var uppe i 60kg till mina 172cm, men iaf! Today c.a 59kg, men observera att muskler väger mer än fett, så stirra mig blind på vågen går ju inte). Nu, sedan tredje veckan, har jag värvat en träningskompis i min vän Alexandra så jag hoppas att hon kommer hjälpa mig ifrån kommande svackor också... det blir så mkt svårare att hitta ursäkter med ngn annan som vill träna!

Ikväll har vi trälat med Yoga... om det är min grejj vet jag inte riktigt. Det är säkert jättebra för kroppen på alla sätt men jag kan inte reda ut hur jag ska göra med andningen. Det känns som jag får andnöd hela tiden... jag kanske inte ska försöka andas ut lika länge som instruktören, det KAN hända att han har lite större lungkapacitet än vad jag har. Sedan tyckte jag nog att det var aningen trist. Jag blev rastlös där i "Triangeln" "Käppen" och "Duvan" och ville bara att det skulle ta slut. Observera - det var INTE  för att jag var lat eller på annat sätt trött; det var bara uttråkande. Fart, fläkt och svett gör det hela mkt roligare!

Jag har också ett uppsatt mål. En målbild att sträva efter när det gäller min träning. Jag misstänker att de flesta känner till tidningen Fitness Magazine? Hur som helst så kan man ansöka som modell till den tidningen och jag har lovat mig själv, sedan igår den 7/9-08, att jag den 7/9-09 ska vara så pass i form att jag skulle kunna söka som det. (Sedan inte sagt att jag kommer göra det, men jag ska ha den kroppen så jag ska kunna om jag vill). Ganska hyffsat mål, med bra tid att lyckas på! Denna gång ska jag nå mitt mål också! Och DU ska hjälpa mej på vägen! ;)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Fan vad impad jag är, du kommer ju tom ihåg vad dom hette dom där konstiga ställningarna :P

Du kommer nå ditt mål!

Jävlar vad vi ska träna! ;)



o måste bara tjata lite till om det; Jävlar vad du är snygg! Skitfin bild ju! :D



Du är bäst! <3

2008-09-08 @ 22:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0