9 sept. 2008

Det vore dumt att kalla Yoga ineffektivt - kroppen blir mör ordentligt! Kände man inte effekten under passet så gör man det åtminstone dagen efter! Skönt! Men ingenting slår träningsvärken efter ett ordentligt BodyPump-pass. Att gå på toa är minst sagt intressant...

Idag blir det en sväng till gymet, lite konditionsträning på cykel. Jag och Alexandra planerade Aerobics, men eftersom vi så noga övervägt detta inser vi att det är dumt att gå ut för hårt. Vi vill ju inte tröttna direkt! Jag brukar jämt göra felet att bli överpeppad och går på pass efter pass, dag efter dag, för att sedan mynna ut till slödagar i soffan. Detta ska vi nu förhindra; dela upp träningen ordentligt under hela veckan så att vi finner en rutin. Det är inte meningen alls att vi ska sluta träna den här gången - jag avsäger mig titeln som "periodare". It's a No-Go. Nu har jag lyckats hålla mig till SATS c:a 3 ggr/v. varierat med aktiva vilodagar - dvs. promenader. Jag har som ambition under dessa dagar att gå minst en timme, men på något sätt lyckas jag alltför sällan. 30 minuter blir ofta vad jag klarar av innan jag måste hem pga diverse anledningar som är så goda som någon. Det är bara väldigt irriterande - men motion är väl allmänt känt för att sätta igång magen... HaHa. Jag avslöjade just min anledning....

Delmål: SATS kör med Motivationskampanjer under höst, vår och sommar. (Kanske vinter också, jag vet inte riktigt). Detta går ut på att man ska träna minst 2 ggr/v. 12 veckor i sträck och om man klarar detta, med alla stämplar ifyllda, får man ett SATS-paraply. Klart jag ska ha ett paraply! Det finns inget annat val, känner jag. Sambon klagade dessutom på vårt lilla paraply och av hans våta kläder att döma antar jag att han har rätt. (Grattis Älskling - 23 år idag!). Andra ggr finns andra små morötter. Detta är nog perfekt för mig, men det kanske vore bra o ha en motivationskampanj med fler antal ggr i veckan också... för oss som vill lite mer. (Men det är klart, de som vill tränar ju mer i veckan så, men borde man inte få något litet till då? Iofs kan man ju belöna sig själv och fixa sin egen motivationskampanj - kanske unna sig en spa-weekend vid fulländande??)

Torsdag - Söndag (alternativt lördag) blir det dock en tripp till GBG, vilket kommer resultera i otroligt mkt vilodagar på en gång. Jag vet inte vart jag ska ta vägen för att träna - jag skulle kunna söka upp ett SATS-center, men ska jag inte se detta som en liten mini-semester? Fredag blir det att kolla på SuperCross på Ullevi! Det är taggat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0