29 sept. 2008, forts.

Ikväll blev det ingen träning. Jag tog mitt förnuft tillfånga och väljer att gå imorgon istället, eftersom jag har ett bestämt antal dagar jag ska träna på kan jag ju välja lite som jag vill å varför då gå när det är som mest folk?. Jag ska alltså träna minst 3 ggr/veckan, vilket är bra att starta med så man inte tröttnar direkt. Går man för hårt ut talar hjärnan om för kroppen, och dig själv, att du inte orkar och det är också därför du väljer att sitta hemma, enligt instruktören jag träffade i förra veckan. Hjärnan är smart. Smartare än man själv vet om. Kroppen arbetar ju trots allt hela tiden för att överleva!

Så istället för att gå på gymet så sitter nu jag och sambon i soffan och har just kollat på första avsnittet av Färjan. Det har tydligen blivit ett väldigt liv om dokusåpan, som jag helt har missat. Jag har dessutom HELT missat att det överhuvudtaget skulle sändas - men upptäckte det då ikväll på premiärdagen då Danne så gärna ville se det. Jag halvtittade emedan jag försökte få till en snygg design på min blogg och försökte att ta hjälp av http://www.designadinblogg.se/, som har mkt bra tips och tricks för hur du ska designa din blogg, men som tyvärr inte kunde hjälpa mig med det jag var ute efter. Eller så kunde han/hon det - bara att jag inte förstår.

Vi tar dessutom varsitt glas rödvin - ett ekologiskt vin "Cameléon", producerat i Argentina på druvan Malbec.

Alkoholhalt: 14%

Smak: Fruktigt, ungdomligt, kryddigt vin, inslag av fat, mörka bär, viol, lakrits och vanilj.

Användning: Serveras vid c:a 18gr till grillade rätter av lamm- eller nötkött.

Information hämtad från www.systembolaget.se. Artikelnr: 6581.



Ett mycket godt vin som jag rekommenderar starkt, och även om de hävdar att det bör serveras till grillat kött så anser jag att man lika gärna kan sitta å smutta på det en måndagskväll - eller när helst lusten faller på!

Man kan allt unna sig ett glas vin ibland - även fast man tränar. Jag har inte ångest någonstans - som sagt: "Det viktiga är hur godt du lever - inte hur länge".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0