27 sept. 2008

Igår var jag och Johanna i Lkpg och käkade på Kniv & Gaffel. Ett jättemysigt litet ställe med jättegod mat och trevlig personal! Jag tog en förrätt med mixade oliver + bröd; fast brödet kunde jag ju inte äta eftersom jag är glutenintolerant och till varmrätt en fetaostfylld kycklingfilé med grönsaksrisotto - det var så godt! Jag måste kolla vad mer man kan göra med fetaost i matlagning för det blir SYPERGODT! ("Det är sypergodt" - exalterade Hamburgaren till Falukorven i reklamen för Quorn... "Jaaa-a, du É en idiot".. hahaha; min humor i ett nötskal). Nåväl, för att återgå till kvällen. Vi tog varsitt glas vin till maten och satt sen o snackade lite skit innan vi begav oss till Filmstaden för att kolla på nya, svenska, filmen Patrik 1,5.



Patrik ettkommafem var helt underbar! Jösses, vilken rolig film. Jag satt praktiskt taget o tjöt av skratt vid en scen, men den va rolig nästan hela filmen igenom. För er som inte vet vad jag pratar om för film kan ni klicka på länken i förra stycket - men jag rekommenderar er alla att ge den ett försök; ni kommer inte ångra er! Hade jag dessutom varit 15 år hade jag blivit blixtförälskad i Tom Ljungman, som spelar femtonårige Patrik...:)

Efter filmen hade jag planerat att ta tåget hem, men missade det med 5 minuter och nästa tåg till Nrkpg skulle inte gå förrän en timma senare, så min kära Danny kom farandes för att hämta hem sin lilla tjej.. Det hade visserligen inte gått ngn nöd på mig då jag bara hade behövt vänta i 20 minuter själv, för Johannas buss var inte där på sekunden heller direkt. Men vi satt där, vid taxizonen på Lkpg:s tågstation, och pratade om allt möjligt mellan varven - att tåg kan låta så mkt när de åker förbi...

Idag är det tvätt på schemat! Nu har jag visserligen tvättat klart så det är bara torkningen som återstår, men jag tänkte snart börja med maten. Jag funderar starkt på att göra en Köttfärspaj. Sen får det bli att gå ut å gå en liten promenad i blåsten tror jag... får nästan ångest om jag är hemma en hel dag. Är det normalt?





Kommentarer
Postat av: Hanni

Det är supernormalt - jag klättrar på väggarna nu när jag är sjuk. Fiiii bubba! Det är ju nästan värre när man är frisk och inte gör ngt alls. Då får man ju ren skär ångest för att inte ha gjort något vettigt på hela da'n.

2008-09-27 @ 21:49:34
URL: http://hannisgold.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0