25 sept. 2008, forts.

Här igen! Jag kom nyss hem från Nautilus och jag hann knappt innanför dörren innan jag sprang hit för att jag vill berätta för er hur det gick! Såhär vare: För det första kunde inte Alexandra följa med eftersom barn satte sig på tvären, så jag fick knalla ner till gymet och instruktören på egen hand. Det var tråkigt och jag blev med ens lite nervös eftersom jag skulle dit själv och för att Linn (klasskompis) innan sagt att hon hade haft en manlig instruktör och gjort konditionstest som var jättejobbigt. Nåväl - jag möttes av en glad Hanna som var helt underbart bra! Henne gillade jag som fan och hon förstod vad jag ville uppnå med min träning, utan att ifrågasätta - förutom att jag ville gå ner i vikt för det var inte så populärt - 55 kg till 172 cm var tydligen lite lite och jag håller nog med - huvudsaken är ju att jag trivs i min kropp oavsett vikt, men jag väger c:a 57 kg nu o jag e ganska nöjd iaf; ska bara fasta till det lite. Å med fasta till det så menar jag alltså inte att strunta i att äta, utan snarare att bli lite fastare i kroppen - men jag tror ändå att alla var med på det!

Jag har 15% fett på kroppen och det var också lite lite tyckte hon, Hanna ansåg att man skulle ligga runt 20% men det kommer inte hända, så jag var helt nöjd med det för att bara ha varit igång o tränat i sex veckor. Konditionstestet behövde jag inte göra för med tanke på min sjukdom kan de inte bedöma det iaf - jag äter ju tabletter som drar ner mitt blodtryck. För att ge ett exempel: Min vilopuls är c:a 40 bpm.

Jag behöver definitivt börja träna lite smidighet, för den var inte den bästa. Jag har iofs alltid varit lika smidig som ett kylskåp - lite av en klumpeduns - så jag är inte förvånad, men det kan iaf bara bli bättre.

Allt som allt fick jag ett jättebra träningsprogram utefter Nautilusmetoden och det ska jag köra tre ggr/v. eller byta ut det mot ngt pass ngn gg i veckan om jag hellre vill göra det. Nu är jag ännu mer eld och lågor än vad jag var igår å det bästa av allt är att hon gav mig beröm för att hon tyckte jag hade kontroll över mina muskler, vilka jag använder etc. så hon tyckte det märktes att jag hade styrketränat förr. Så himla kul att höra - jag tog det som en jättekomplimang!

Jag är skitnöjd med dagens insats och instruktör! Henne kommer jag be om att få ha igen!

Till Linn som kommenterade förra inlägget: Tack Linn, för din kommentar! Jag hoppas du blir lite motiverad till att träna när du läser om hur glad jag blir och hur mkt det gör för mig! Jag lovar - samma sak kommer hända dig!







Kommentarer
Postat av: Arbetsledare F-man!

Jag åt en pizza igår :( Jag skäms.

2008-09-27 @ 11:33:37
Postat av: Linn

Ja, det skulle nog inte finnsas några krig om alla hade lusekoftor! :D Jag ska faktiskt till gymmet denna vecka som kommer. Vi får prova på att ha personlig tränare och träna gratis i 10 dagar på ett gym i Oslo via jobbet :) Om man vill fortsätta kostar det ca 400 kr i månaden, Billigt, annars kostar det ca 1200 å träna där :S

2008-09-27 @ 19:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0