24 sept. 2008

Jag vet inte ens hur kapabel jag är till att skriva det här blogginlägget nu.. jag var på BodyPump idag igen på Nautilus och jag är helt slutkörd i armarna så jag har lite svårt för att skriva rätt.. det blir mycket att sudda ;)

Gick hur bra som helst på passet idag! Just nu känner jag mig äntligen motiverad igen - det var riktigt kul! Innan jag gick till Nautilus hade jag lust att bara sitta kvar i soffan o glo på teve hela kvällen, men jag röck mej i nackskinnet och pallrade mig iväg utan att känna att min dagsform var på topp. Ett tag funderade jag även på att strunta i pumpen och bara sitta o fesa på en motionscykel, men jag tog mitt förnuft tillfånga för andra ggn.

Jag körde på samma vikter som i måndags, eftersom jag fortfarande hade lite träningsvärk sedan dess och kände att jag inte riktigt skulle palla att öka idag. Det var bara 7-8 deltagare på passet, till skillnad från en trång, fullbelamrad sal som det var i måndags, och det var riktigt skönt att känna att man hade mycket space att utnyttja. En annan instruktör som jag gillade mkt mer och som försökte peppa, men tyvärr fick hon inget direkt medhåll från deltagarna förutom från mig som skrek "JA" ensam, både nu och då.. vad gör man inte för att lätta stämningen ;) Tog en noggrann titt i sidospegeln vid varje övning för att se om jag utförde den rätt och jag måste säga att jag är positivt överraskad hur jag har utvecklats. Det känns verkligen som att jag har koll på grejjerna nu och att jag kan kontrollera övningarna så att de blir rätt och nu när jag vet det kan jag låta mig öka tills nästa gg! Att jag dessutom såg en skön biceps och ganska schyssta triceps (med mina mått mätt) i spegeln gjorde mig inte lessen direkt - fan vad pepp det var!

Jag antar att resultaten visar sig just i den veva man i vanliga fall lägger av - jag är oförskämt stolt över mig själv! Jag har sagt det förr - och jag säger det igen: Den här gången är det nu eller aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0