18 sept. 2008

MorgonYoga ...var en plåga!

Jag kunde inte sova efter att Danne gick till jobbet imorse vid strax efter 05.00 så jag beslutade mig för att gå upp o köra lite MorgonYoga till en DVD jag fick i samband med mitt första nr av I FORM. Det stod att det var ett basprogram, men det var jättetråkigt så jag valde att köra avsnittet med Klassiska Ställningar istället. Huvudbrytande! Jag tror jag måste se till att träna Yoga lite mer om jag ska lyckas med det där. Kände mig hur stel som helst och förstod inte hur hon överhuvudtaget kunde göra alla övningar. När andra gör dem ser det alltid så lätt ut! Jag antar att övning ger färdighet - inga undanflykter =)

Igår var jag på DansAerobics själv, men jag gick inte på BodyPump direkt efter. Jag kände hur trött jag var i hela kroppen, det hade aldrig gått! Jag orkade hyffsat mkt den här gången med, men rörelserna kunde ju inte göras fullt ut varje gång. Jag känner mig så fruktansvärt handikappad när jag måste vila mitt stackars hjärta å resten av gruppen hoppar och studsar omkring mig. Det är svårt att ta det lugnt när bröstet värker och alla andra fortsätter så energiskt omkring mig! Å andra sidan är det inte värt att jag pressar mig, för går jag över gränsen så går jag och jag vill inte tillbringa fler dagar/nätter på sjukhus än jag redan gjort! Nåväl, istället för BodyPump la jag mig i solariet en stund för att bygga på brännan som verkligen behövs i höstmörkret! Man känner sig så blek, glåmig, grå... Jag hoppas jag kan undgå en höstdepression i år tack vare träning! Än så länge verkar det iaf ha positiv effekt!

Snusandet, eller försöket till att inte snusa menar jag naturligtvis, går över förväntan! Jag nämnde i gårdagens inlägg att jag trodde det skulle bli svårt för mig att inte snusa efter träningen men eftersom jag är en mkt klok och vis kvinna, ;), valde jag att inte ens ta med mig snusdosan. Jag tog inte heller ngn snus på hela kvällen när jag var hemma - inte ens efter maten! Mycket förvånansvärt, men jag är mäkta stolt - än så länge! Har fortfarande inte tagit någon idag heller, men jag har å andra sidan bara varit vaken i c:a 1 h än!

Jag får ångest när jag tänker på att jag kanske inte kommer hinna träna ikväll på grund av tjejmiddagen kl. 18.00, men jag måste lära mig att njuta av mina vilodagar (säger jag som just har stått i brygga - eller iaf försökt). Eftersom det inte blev två pass som planerat igår så känns det som att jag borde göra någonting idag.. Anna-goes-bananas. Tänk om jag håller på å driver det här med träning för långt i mitt huvud?! Tänk om jag blir KOKO?

*Koo-koo* *Ko-ko* *Koo-Koooo*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0