17 sept. 2008 forts.

Nu har jag besökt Nautilus här i Norrköping och jag tyckte det verkade mkt bra! Stort, mkt maskiner, två stora salar för gruppträning, massa teve-apparater, relaxavdelning med ångbastu och toppmodernt överallt. Jättemysiga omklädningsrum till och med, hur man nu någonsin kan tycka att omklädningsrum kan vara mysiga - men det var de iaf! Så nu har jag alltså bestämt mig.. jag sparar 61kr i månaden på att gå med i Nautilus istället = 732 kr över om året. Det är riktigt bra, speciellt för mig nu som är student och allting. Toppen! Det kommer även bli bra för Alexandra, för henne tar jag naturligtvis med mig, med tanke på att hon har barnen. Det är fortfarande ingen barnpassning på Nautilus men de har iaf tevespel vilket kan motivera den äldsta till att vilja hänga med mamma när hon tränar!

När jag hade varit där spatserade jag raka vägen till SATS för att säga upp mitt medlemskap. Jag har en uppsägningstid på 30 dgr vilket innebär att jag kommer hänga både på SATS och Nautilus ett tag. Egentligen skulle det vara det optimala - att vara medlem på två gym samtidigt och ta det "gottigaste" (som GöteborgsFredrik säger) från varje gym.

Fördelar Nautilus vs. SATS

* Fler gruppträningspass/vecka
* Billigare medlemskap
* Relaxavdelning & ångbastu
* Moderniserat - fräschare lokaler och nyare maskiner
* Fler av mina kompisar som tränar på Nautilus (Hade ingen innan Alexandra kom till SATS)
* Alexandras barn får roligare

Det känns som att vi har gjort rätt val! Danne-Sambo ska också börja träna på Nautilus igen, från att ha varit på WorldClass nu i ett år, vilket gör det hela mkt roligare också. Om inte ngn annan vill träna med mig kan jag ju alltid släpa med mig Danne ner och tvärtom! Jag tror det kan bli bra att vara på samma gym. Även om jag kanske tar en klass så kommer vi ju båda komma iväg iaf! Mer motivation och push från andra alltså!

Hur går det med min snusransonering? Idag har jag snusat tre snus, vilket är maxgränsen för en dag, men jag misstänker att mitt sug kommer vara enormt efter två timmars träning som det nog blir idag - om jag känner att jag har orken till att ta mig igenom ett BP-pass efter DansAerobics vill säga. Tror det kan bli tufft, men vi får se, jag klarade det ju förra ggn men det berodde nog mkt på att Alex var med och peppade!

Imorgon blir det tjejmiddag med några klasskamrater! Lite Taco & lite Vin, men vi får se om jag kanske inte dricker vatten istället. Känns nästan som att det lutar åt det. Man kan ju ha trevligt iaf; eller hur!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0