16 sept. 2008

Som jag nämnde var det ett Yogapass på schemat igår. Jag och Alexandra kämpade oss tappert igenom passet, trots att vi var hur uttråkade och rastlösa som helst. Jag förstår inte varför jag genomlider det - jag vet ju hur tråkigt jag tycker att det är! Hädanefter kommer det inte bli Yoga varje vecka; kanske varannan - just för att det är bra att variera träningen lite för att få ett optimalt resultat. Alexandra däremot ska bita i det sura äpplet och ta sig igenom passet varje måndag emedan jag vet att jag inte kommer göra det. (All cred till henne). Istället kommer jag satsa på SatsCore på måndagarna; känns lite mer som min grejj. 

Satte mig på cykeln efter Yogan igår men det var också allt. Jag hade ingen ork i kroppen överhuvudtaget, jag var helt matt, och valde att gå hem o laga lite mat istället.

Idag blir det vilodag för mig. Ska försöka köra varannan dag den här veckan, istället för att jag tar vilodagar i slutet av veckan som det blev förra veckan på grund av GBG-resan. Onsdag; DansAerobics & BodyPump - Fredag; BodyPump - (Lördag - SatsDans) och Söndag; BodyPump. Ska se om jag kan få till allt det där den här veckan, men eftersom jag har skrivit det här så är det svårt att komma med några undanflykter. Jag ska! Jag vet att min motivation börjar lacka nu, precis som den alltid gör efter c:a en månad, men den här gången ska jag bita ihop. Kommer jag igenom det här så kommer jag bli så stolt över mig själv! Peppande kommentaren från Alexandra i förra inlägget gör mig mer bestämd och egentligen borde det räcka med att kolla Beachen för att taggas! Lördag kan det däremot bli svårt att få till dansen på förmiddagen eftersom vi ska ha kalas för Danne.

Mamma, Syster + Man + 2 barn kommer hit på förmiddagen för att äta lunch tillsammans med oss. Äntligen får jag en anledning till att göra fin och mycket mat! Jag är lite inne på ugnsstekt lax, potatis och kallsås men Danne uttryckte sin ovilja till lax eftersom vi ätit det så mkt på senaste tiden; jag däremot skulle kunna äta det varje dag! Så godt, så nyttigt! Istället kommer det väl bli någon typ av fläskfilégryta, hittade ett recept på www.recept.nu, som verkade mkt intressant men vågar jag laga ngt jag aldrig lagat förut? Vem vet, det kanske blir att springa ner till Pizzan på Hörnet i sista minuten ;)

Fick mitt första nummer av IFORM häromdagen. Jag har prenumererat på tidningen förut och tyckt att den var bra, men nu vet jag inte riktigt vad jag tycker. Det står mkt blajj; mycket undersökningar hit och dit och mycket fokus på mat. Kan vara kul att läsa om vad man ska äta och inte äta för att komma i form, men jag har aldrig riktigt varit intresserad av att följa ngn direkt diet. Istället väljer jag att äta som jag alltid har gjort, i regel mkt husmanskost, men i lite mindre portioner. Å andra sidan krävs mkt mat när man tränar för att täcka energibehovet som vi alla vet är mkt större när man tränar. Jag prenumererar även på Fitness Magazine som jag ger några A:n extra - den är kanon för motivation!

Mitt & Alex's mål... En liten kommentar: Vi har insett att det inte går att bara helt lägga av med nikotinet på en gång. Istället kommer vi köpa en snusdosa resp. ett ciggpaket att klara oss på en hel vecka. Jag kommer med andra ord få hålla mig till 3 snus/dag & Alex 2,5-3 cigg/dag (vid 25st. per pkt: 3,5-4 cigg/dag). Small steps to a better life!

Gör vi fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0