14 sept. 2008

Igår kom jag hem efter min resa till GBG för att se Duells International SuperCross and Freestyle Motocross. Jag, Danne och Kricka lånade svärmor och svärfars kalashusvagn, anno-78, och bodde på Kärralunds Camping. På fredag var det dags att bege sig till Ullevi för att kolla in crossåkat och trots att taxin var försenad lyckades vi ändå ta oss i tid till invigningen. Cirka 19 300 åskådare gjorde att stämningen var på topp på läktarna!

SuperCross bjöd på hög spänning och klar favorit hos både mej och Danne var 17-åriga Tom Söderström. Han lyckades bra i kvalheatet - tog sig till semifinalen men tvingades tyvärr avbryta efter en crash som skadade hans rygg. Trots detta fick han ett försök till i 'Sista Chansen' men pga ryggen kunde han inte fullfölja loppet! Surt, sa räven, men vi kommer garanterat få se honom i framtiden. Hans rygg lär vara bra nu enligt vad jag kunde läsa mig till på hans hemsida. I SuperCross kunde vi även se Andreas Hultman, och Filip Thuresson, som båda tog sig till final. Mkt duktiga killar och så kul att Sverige kan bidra med riktigt bra förare!

Freestyle Motocross bjöd också på nervkittlande spänning. Vi satt perfekt för att se hoppen ordentligt och jag försökte mig på att ta lite foton men de blev tyvärr inte så bra. Ailo Gaup från Norge tog hem segern och med all rätt! Jag förstår inte hur man kan vara sådär duktig, men sen är väl inte jag känd för att vara någon vidare akrobat heller... Vår svenska Fredrik "Fredd" Johansson tog hem andraplatsen och Fredrik "Frogg" Berggren kammade hem den tredje!

Ta en extra titt på Ailo - och njut! Så skicklig och det gör det inte sämre att han är så j***a snygg heller! ;)


Ailo (NOR), Fredd (SWE) & Frogg (SWE)




Kommentarer
Postat av: Ballex

Du ingen av dom där var väl så illa pinkade eller ;)

2008-09-15 @ 20:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0