Plan of Action

Jag kan verkligen se framför mig hur folk slår sig för pannan och ojjar sig över alla mina drömmar.. (typ Syster "hm, ja vi får se hur länge den idén håller i sig" ;)), men nu har jag verkligen en handlingsplan för mitt liv. Jag satte mig ner för att verkligen ta reda på, långt därinne, vad det är jag vill göra med mitt liv - vilket mitt engagemang ska vara för att uppnå lyckan - vilka mina mål är - vad vill jag kunna säga att jag är?

Just don't laugh, this is for real and I'm gonna show it to you! (Fast jag kan ju inte avslöja allt så jag är luddig):

1. Jag ska stolt kunna säga att jag är semi-nykterist (dvs MAX ett glas vin vid högtidliga tillfällen - läkares ordination), fri från begär av tobak och nikotin, att jag tränar regelbundet och har gjort det ända sedan augusti -08 och att jag stolt kan slå upp mina kylskåps- och skafferidörrar för Anna Skipper utan att hon ska kunna skaka på huvudet åt ngt!

2. Jag ska ha utbildat mig inom de ämnen jag brinner för (och jag kan garantera er att inköp inte är ett av dem), jag ska ha skrivit en bok om vad som intresserar mig starkt och jag ska vara konsult inom "det och det och det". Som sagt - luddigt för er - glasklart för mig!

3. Jag ska ärligt kunna säga att jag lever min dröm och jag ska vakna med ett leende på läpparna varje dag!

Låter som en kliché alltihop - det kanske det är - men jag vet exakt vad jag ska göra och jag ska göra det så fort möjligheten finns!  Nu ska jag sätta mig och skriva ner en riktig PLAN OF ACTION - och jag ska visa ALLA vilken stark människa jag är!

ALLA BORDE FUNDERA ÖVER VAD SOM SKULLE GÖRA DEM LYCKLIGA OCH LEVA EFTER DET OCH FÖRSÖKA UPPNÅ SINA DRÖMMAR - MER LYCKA ÅT FOLKET FÖR FAN!

TA RISKERNA Å VA INTE SÅ JLA FEGA!

Kommentarer
Postat av: Alex igen

Du är bäst!

Du skriver så jäkla bra o du ÄR stark!

Du grejar vad som helst hjärtat! <3

2008-10-24 @ 21:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0