IFK-match efter förväntan...

...Ja.. jag kan knappast påstå att jag hade några högre förväntningar på matchen igår. Första matchen med IFK Norrköping jag gick på sedan jag flyttade hit, troligtvis också den sista på mycket länge. Det kom sig av en slump att vi gick dit, jag och Lottie, för efter en fika på Fräcka Frökens på St. Persgatan hade vi helt plötsligt varsin biljett till VM-läktaren och varsin halsduk! Lottie känner den ena av ägarna där och han hade både biljetter och halsdukar till övers och inte tackar man nej till det, vi hade ändå inget bättre för oss!



Några sådana här gester fick vi inte uppleva...

Några minuter in i matchen så blev det något vajsing på ena lampan som lyser upp planen, så det blev ett minst sagt ovälkommet avbrott med tanke på kylan.. å andra sidan var det faktiskt hyffsat behagligt i jämförelse med hur det var när vi gick hemåt.. jag huttrade och frös och mina tår var nog i det närmaste blå när jag kom hem.

När jag gick hem passade jag på att stoppa ner min IFK-halsduk i väskan.. när vi gick till matchen stötte vi på några fulla supporters för GAIS och dem sa inga vackra ord.. så jag vågade inte gå där med den i vädret alldeles själv! Ganska förståeligt va?? :S

Sambon tecknade årskort på Nautilus igår och tanken var att vi tillsammans skulle ta oss ner till gymet i förmiddags för ett pass, men eftersom både han och jag är sådana sjusovare så blev det inte som planerat. Istället kommer jag spatsera ner dit efter skolan idag och förhoppningsvis slutar vi tidigare än 16.00.. Vi har redovisning idag.. känns omotiverat som hell, men vill jag ha ett Certifikat som Inköpare i handen i April så är det ett måste!

Ska köra styrka och kondition idag och jag ska bränna såååå många kalorier! (Flötade en pizza å pommes i lördags, så jag kommer jobba som satan..)

Ikväll ska jag se om jag lyckas bjuda över Lottie på lite ugnsbakad lax! Sambon är ändå så pass trött på mitt laxande att vi kan äta hur mkt som helst! Å så tänkte jag att vi skulle se Gossip Girl fr.o.m. avsnitt ett och eftersom jag såg ett helt apropå igår eftermiddag när jag låg utslagen i soffan och blev såld så tänkte jag att det kunde vara värt att se allt! Om nu inte Lottie kan så får jag väl dinera med teven - som varje vecka när sambon jobbar em...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0