Vintips!

Ja, imorgon är det alltså nyårsafton och eftersom jag är så väldigt förutseende (?) har jag köpt på mig lite vin, vilka jag också skall tipsa om då de nämligen är mina favoriter, med undantag för Chapel Hill(en):



1. Chapel Hill - Sparkling Chardonnay

Mousserat vin.
Nr. 7649 (Bolaget)
750 ml, 59kr.
Ursprungsland: Ungern.
Alkoholhalt: 13%

Egen kommentar:
Helt okej att dricka vid tolvslaget då den är torr, om man jämför med den mycket söta, och vanliga, Asti Cinzano.

2. Vina Maipo - Chardonnay

Vitt, torrt vin.
Nr. 6671 (Bolaget)
750 ml, 59kr.
Ursprungsland: Chile
Alkoholhalt: 13%

Egen kommentar:
Godt vin detta, men kanske inte den jag först skulle lägga vantarna på.

3. Cacadu Ridge - Semillon Chardonnay

Vitt, torrt vin.
Nr. 2060 (Bolaget)
750 ml, 67kr.
Ursprungsland: Australien
Alkoholhalt: 12%

Egen kommentar:
Min absoluta favorit, den som köps mest. Jag kan inte säga vad den fungerar till, jag dricker det som sällskapsvin.

4. Les Fumées Blanches - Sauvignon Blanc

Vitt, torrt vin.
Nr. 22139 (Bolaget)
750 ml, 69kr.
Ursprungsland: Frankrike
Alkoholhalt: 12%

Egen kommentar:
Ett vin jag fastnade för för längesedan och jag gillar det fortfarande. Fungerar ta mej fan alltid! Jättegodt!

GODT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0