Året som gått.

Eftersom det verkar "inne" att skriva ngt om året som har gått, så känner jag att det är min plikt att göra detsamma.. men när jag tänker efter vet jag inte riktigt om jag har ngt speciellt som hänt.. jag kommer nog bara dra en snabb sammanfattning..

Som ni nog vet har året bestått av ett liv tillsammans med Daniel, men för inte alls så längesedan tog det slut och vi har väl mer eller mindre insett att trots att vi älskar varandra inte kan leva tillsammans, iaf inte nu. Vi var sambos i över ett år och vardagen var helt okej, vi trivs bra i varandras sällskap och mkt sällan grälade vi med varandra. Det var de vanliga sakerna i så fall - mat, tvätt, städ.. etc. Säg ngt par som inte har dem diskussionerna ngn gg i sitt samboförhållande. Det var inte speciellt jobbigt det heller, ingen stor grejj. Det är tråkigt att det skulle bli såhär. Jag har inte riktigt fått er att förstå hur läget ligger förut, här på bloggen. Mina vänner vet så klart. Men det är inget jag direkt har skrivit... Nåväl, det kanske kommer en tid då våra vägar korsas igen.. som man så fint kan uttrycka sig. Allt som allt vill jag bara säga att tiden med Danne har varit underbar och jag har fortfarande svårt att se mig i ett liv utan honom. Älskade, rara. Jag saknar honom varje minut.

I övrigt har året bestått av plugg och åter plugg. Mycket tentor och lektioner om vartannat. Ska man bli en kvalificerad Inköpare så ska man - mkt trevligt, men jag är dock inte lika säker längre - nu när jag har praktiserat i två veckor. Fast jag ska inte klaga, det är roligt och bli utmanad. Det är hetsigt och det är press - men oj, vad jag lär mig mkt.

Jag har även jobbat på VTI och därmed träffat en hel del bra folk. Blandannat har Fredrik blivit min vän, ja egentligen den enda som jag riktigt kan kalla vän från VTI och som man fortfarande har ganska bra kontakt med. Jag gillar Fredrik, han är en snäll och rolig filur.

Lite semester blev det i somras i och med att jag bara jobbade på VTI ibland och hade fem veckors semester från min sommarkurs på distans - Kreativt skrivande. Det var roligt, men man var tvungen o vara så fasligt kreativ så det var nog första och sista ggn. Jag gillar inte att skriva på beställning - det gör jag verkligen inte. Det ska komma av sig självt. Nåväl, för att återgå till semestrandet - jag och Danne tog svärmor och svärfars husvagn ett par rundor till GBG, blandannat med Carro & Jocke och besökte Liseberg där jag åkte allt, men upptäckte till min besvikelse att det inte alls killade lika mkt i magen efter ett par glas vin.... och en gång med Ohlson då vi gick på Cross! Oj, det var roligt - jag gillar Cross. Det kommer saknas att inte följa med Danne på alla cross-grejjer han styr med.  

Jag hjälpte även min mor med att måla om lillstugan i sommarstugan. Det innebar en veckas jobb i solsken. Det var trevligt och jag fick välbehövliga pengar för jobbet. Min mamma är så snäll och resten av min familj. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan dem.



Alla som har funnits för mig under året är underbara....

Jag älskar er.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0